Schliessen
Schliessen

Darbas užsienyje: nuo ko pradėti?

Darbas užsienyje gali būti rimtas iššūkis, todėl jam reikėtų tinkamai pasiruošti ir nenumoti ranka į įvairius patarimus bei perspėjimus iš tai patyrusių žmonių lūpų. Dažna problema išvykus dirbti į užsienį yra kultūrinis šokas, kuris pasireiškia pastoviu nerimu, atstūmimo jausmu, kylančiu susidūrus su visiškai kitokia kultūrine, socialine bei teisine aplinka, gyvenimo būdu. Pateikiame keletą svarbių momentų, kurie padės drąsiau jaustis ir orientuotis žengiant nauju profesiniu keliu.

Darbas užsienyje: nuo ko pradėti?
  • Vienas iš svarbiausiu dalykų, padedantis išvengti kultūrinio šoko, yra domėjimasis šalies, į kurią ketinate vykti, kultūra bei gyvenimo būdo ypatumais.
  • Dar prieš išvykimą naudinga sužinoti apie toje šalyje galiojančius įstatymus, mokestinę sistemą, legalaus darbo niuansus užsieniečiams.
  • Draudimas – labai svarbus aspektas. Svarbu pasidomėti šalies sveikatos apsaugos sistemos principais, kreipimosi į gydymo įstaigas be išlaidų už gydymo paslaugas kompensavimo tvarka.  
  • Svarbu turėti bent minimalių atsarginių finansinių išteklių, nes niekas nėra apsaugotas nuo nenumatytų atvejų, apie kuriuos net nebuvo pagalvota.
  • Venkite nelegalaus darbo pasiūlymų. Dirbdamas nelegaliai žmogus neturi jokių socialinių garantijų, nusižengia šalies įstatymams ir  galų gale visada yra įtampoje, nes bet kada gali netekti darbo
  • Banko sąskaita atlyginimui gauti. Dirbant Euro zonoje Jums nebūtina atsidaryti naujos sąskaitos -  norint be papildomų išlaidų pervesti jūsų atlyginimą, užsakovui tereikia žinoti jūsų banko sąskaitos IBAN ir BIC kodus.
  • Domėjimasis darbdaviu ar tarpininkaujančia agentūra. Internete nesunku rasti informacijos ar įmonės pavadinimas yra susijęs su sukčiavimo atvejais? Galbūt įmonė turi skolų ar jai gresia bankrotas?
  • Dokumentų ir kitų formalumų tvarkymas. Neretai būtina kreiptis į įvairias tarnybas bei institucijas, kad išsiaiškinti, kokių dokumentų ir registracijų toje šalyje reikia.  Svarbu pabrėžti, kokį svarbų vaidmenį šiame etape atlieka užsienio kalbos mokėjimas.

Visi paminėti aspektai yra nemažiau svarbūs ir slaugytojams, kurie apsisprendžia dirbti taip vadinamos 24-valandų-slaugos namuose srityje Vokietijoje. Pasirinkus darbą per įmonę Hausengel, kuri šioje srityje dirba jau daugiau nei 17 metų, prioritetai susidėlioja šiek tiek kita tvarka, kadangi didelę dalį organizacinių klausimų įmonės darbuotojai atlieka už slaugytojus. Slaugytojams nebereikia rūpintis savo individualios veiklos Vokietijoje legalumu, tinkamu jos įregistravimu, apskaita bei kitais formalumais. Visi per agentūrą dirbantys slaugytojai automatiškai yra draudžiami privačiu sveikatos bei civilinės atsakomybės draudimu. Asmeniniai konsultantai yra pasirengę bet kuriuo paros metu suteikti informaciją einamaisiais klausimais bei padėti adaptuotis naujoje aplinkoje.

Įvertinus visas šias naudas, akivaizdu, kad tinkamas tarpininkaujančios agentūros pasirinkimas tampa bene svarbiausiu žingsniu pradedant savo veiklą Vokietijoje. Ne veltui įmonė laikosi principo „viskuo pasirūpinta“. Išsamią informaciją apie visas bendradarbiavimo sąlygas mielai suteiksime telefonu + 370 37 242522 arba el.paštu.