Schliessen
Schliessen

Kaip apsisaugoti nuo rudeninių peršalimų: efektyvios strategijos ir patarimai

Net ir gražus ruduo visgi yra laikas, kai mūsų organizmas yra mažiau atsparus peršalimams ir infekcijoms. Temperatūrų svyravimai, drėgnas oras ir suaktyvėję virusai yra tie faktoriai, kurie lemia susirgimus. Tačiau yra nemažai efektyvių  strategijų, padedančių  išlikti sveikiems  ir išvengti sezoninių negalavimų. Pagyvenusių žmonių slaugytojai turėtų pirmiausiai atkreipti dėmesį į save, nes tik tuomet galės padėti tiems, kuriems reikalinga pagalba. Slaugytojo darbas reikalauja daug ištvermės, todėl gera organizmo būklė yra būtina!

Štai keletas patarimų:

1. Stiprinkite savo imunitetą

Viena pagrindinių priemonių siekiant apsisaugoti nuo rudeninių peršalimo ligų, yra imuniteto stiprinimas. Reguliari fizinė veikla, pilnavertė, vaisiais, daržovėmis  ir pilno grūdo produktais praturtinta mityba bei pakankamas miego laikas  yra lemiami faktoriai, stiprinantys imuninę apsauginę funkciją.

2. Venkite staigių temperatūros pokyčių

Staigus pasikeitimas iš šiltos temperatūros į šaltą, ypatingai kai išeinate į lauką, gali sukelti šoką organizmui ir paveikti imuninę sistemą. Todėl rekomenduojama rengtis sluoksniuojant drabužius, pritaikant aprangą prie vyraujančių oro sąlygų.

3. Laikykitės asmens higienos

Reguliarus rankų plovimas yra  pats pagrindinis būdas, siekiant išvengti kontakto su virusais. Nepamirškite, kad rankos yra pagrindinis įvairių infekcijų pernešimo šaltinis. Naudokite higienines servetėles, ypač viešose vietose.

4. Pasirūpinkite tinkamu patalpų oro drėgnumu

Staigūs oro drėgmės pasikeitimai gali suerzinti kvėpavimo takus ir padidinti  infekcinių susirgimų riziką. Apsvarstykite galimybę įsigyti oro drėkintuvą, ypač jei centrinis šildymas namuose labai išsausina patalpų orą.

5. Reguliariai vėdinkite patalpas

Nors lauke ir vėsu, vis gi patariama reguliariai vėdinti patalpas, kad oras namuose būtų gaivus. Tai padeda sumažinti virusų ir bakterijų kiekio uždarose patalpose sumažinimui.

6. Venkite streso

Stresas silpnina imunitetą, o Jūs tokiu būdu tampate mažiau atsparūs infekcijoms. Raskite laiko atsipalaiduoti, išbandykite streso mažinimo technikas, tokias kaip meditacija arba joga.

7. Įsitikinkite, kad Jums pakanka vitaminų ir mineralinių medžiagų

Vitaminai ir mineralinės medžiagos, ypač vitaminas C, D ir cinkas, atlieka lemiamą vaidmenį imuninės sistemos palaikymui. Jei Jums nepavyksta gauti pakankamo kiekio šių medžiagų per mityba, pasirūpinkite maisto papildais.

Nepamirškite, kad sveikas gyvenimo būdas, reguliarus fizinis aktyvumas ir geri higienos įpročiai yra labai svarbūs elementai siekiant išsaugoti sveikatą, ypač rudens ir žiemos sezono metu. Būkite aktyvūs, rūpinkitės savo sveikata ir visą sezoną džiaugsitės energija bei gera fizine forma.