Schliessen
Schliessen

Vasariškas karštis ir slauga: 10 patarimų slaugant senyvus asmenis

Karščio bangos kelia stresą daugeliui žmonių, tačiau vyresnio amžiaus žmonėms jos yra ypač pavojingos. Ilgą laiką trunkanti aukštesnė nei 30 laipsnių temperatūra gali sukelti rimtų sveikatos problemų vyresniems nei 65 metų žmonėms, o blogiausiu atveju - net gyvybei pavojingą šilumos smūgį. Saugytojas atlieka svarbų vaidmenį, siekiant apsaugoti vyresnio amžiaus žmones nuo vasaros karščio poveikio slaugos metu.

Tačiau ne mažiau svarbu yra rūpintis savimi ir savo paties sveikata. Čia aptariame keletą svarbių momentų, į kuriuos vertėtų atkreipti dėmesį, slaugant senyvus žmones vasarinių karščių Vokietijoje metu:

  1. Pasidomėkite orų prognozėmis: Atkreipkite dėmesį į perspėjimus dėl karščio ir reguliariai pasidomėkite informacija apie temperatūrą bei oro sąlygas. Taip galėsite geriau planuoti ir pasiruošti.
  2. Užtikrinkite komfortišką patalpų oro temperatūrą: pasirūpinkite, kad patalpa, kurioje būna slaugomas asmuo, būtų tinkamai vėsi. Maloniai oro temperatūrai patalpoje palaikyti naudokite ventiliatorius ar oro kondicionierius.  Pasiūlykite ir tokias vėsinimo priemones kaip pvz. drėgnos servetėlės ant kaktos ir kaklo.
  3. Apsauga nuo saulės yra privaloma: laiką leidžiant lauke, labai svarbu yra vengti vidudienio karščio  ir per ilgo buvimo tiesioginėje saulėje. Svarbiausia yra saugotis patiems nuo saulės ir saugoti slaugomą asmenį! Siekiant apsaugoti akis ir veidą nuo žalingų UV spindulių, privaloma dėvėti galvos apdangalus ir saulės akinius.
  4. Pasirūpinkite pakankamų skysčių kiekiu: užtikrinkite, kad slaugomas asmuo reguliariai gertų vandenį, siekiant išvengti dehidratacijos (ne mažiau kaip 2 litrai per dieną). Paskatinkite jį atsigerti iškarto vos tik pajutus troškulį. Be abejo tai galioja ir Jums patiems.
  5. Stebėkite situaciją dėl  galimo išsekimo nuo karščio ir šiluminio smūgio: būkite dėmesingi ir stebėkite, ar slaugomam asmeniui nepasireiškia tokie simptomai kaip padidėjęs prakaitavimas, svaigimas, pykinimas, pagreitėjęs širdies darbas ar sumišimas. Kilus įtarimui dėl šiluminio smūgio, turėtumėte nedelsiant kviesti greitąją pagalbą (112).
  6. Atitinkamai organizuokite dienos veiklas: Aktyvias veiklas planuokite vėsesnėmis ryto arba vakaro valandomis, kad išvengtumėte vidudienio karščio. Venkite fiziškai sunkių veiklų  ir pasirūpinkite reguliariomis poilsio pertraukėlėmis.
  7. Dėvėkite laisvesnius, kvėpuojančius drabužius: rekomenduokite slaugomam asmeniui dėvėti lengvus ir orui pralaidžius drabužius iš natūralių audinių, kad kūnui būtų vėsiau.
  8. Gaminant maistą, pasirūpinkite lengvesniais ir lengviau virškinamais patiekalais, kad papildomai organizmo neapsunkintumėte. Pasirūpinkite šviežiais vaisiais ir daržovėmis, jei tai neprieštarauja asmeniškai sudarytam mitybos planui.
  9. Labai svarbu, kad nuolat kalbėtumėte su slaugomu asmeniu ir jo artimaisiais apie šių patarimų svarbą. Atvira komunikacija yra raktas, leidžiantis užtikrinti gerą pagyvenusių žmonių savijautą.
  10. Skirkite laiko savo poilsiui: reguliariai pasidarykite sau pertraukėles  ir raskite galimybių atsipalaiduoti ir atsivėsinti.

Atsižvelgiant į šiuos patarimus ir individualius slaugomo asmens poreikius,   Jūs reikšmingai prisidėsite prie to, kad žmogus būtų saugus ir jaustųsi komfortiškai. Nepamirškite pasirūpinti ir savo sveikata ir apsauga nuo karščio poveikio. Nes tik patys būdami sveiki ir pasirūpinę savimi galite suteikti kiek įmanomą geresnę priežiūrą kitam. Kilus klausimams, mes esame pasiruošę Jums padėti!